* Foto * Interiør * Hobby * Mat *

fredag 15. oktober 2010

Fugledama

 Denne uka har gått supertfort!
Sånn er det når man har mye å gjøre. Jeg har ikke engang rukket å blogge:-)
Jeg bladde igjennom arkivet mitt i stad, og kom over disse bildene fra en jobb for Allers i januar i år.

Vi var hjemme hos ei dame som hadde masse fugler!
Påfugler, duer, høns, undulater, you name it!

Elisabeth Bjerknes het dama, og hun tok seg både av fugler som var blitt hjemløse, fugler på ferie og fugler som var der permanent.
Les mer om virksomheten på hjemmesiden hennes HER .

Det er en spesiell opplevelse å komme så nær en påfugl. Jeg blir så fasinert av fjærene!

Dette tror jeg er et av de mest romantiske bildene jeg noensinne har tatt:-)
Og desidert noe av det søteste jeg har sett! En høne og en nymfeparakitt som var stormforelsket!
De var sammen hele tiden, fortalte Elisabeth, og de satt tett i tett og koste med hverandre når vi var der.
Hællandussen!

Dama hadde også masse vaktelhøns, og hadde en liten produksjon av egg. Vi var så heldig at vi fikk med oss noen hjem. Det var veldig spennende, jeg har aldri smakt det før og det regnes jo som en delikatesse, har jeg hørt.
Vaktelhøna er den minste av hønsefuglene.

Vel hjemme prøvde jeg meg på et godt, gammeldags speilegg.

De som har lest bloggen min en stund vet at jeg elsker alt som er lite og nusselig, og vaktelegg-speilegg er intet unntak:-)

Du får det litt mer i perspektiv når man legger det på brødskiva:-)
Eggene smakte kjempegodt!

* * *

Idag skal jeg på et kurs i regi av Norsk journalistlag, og i kveld skal jeg på syklubb med jentene.
Dessuten er det massevis av loppiser i området i helgen, så det spørs om det ikke blir skattejakt også.

Ønsker deg en super helg!
*-* Jeanette Bækkevold *-*


2 kommentarer: