* Foto * Interiør * Hobby * Mat *

tirsdag 5. oktober 2010

Verdens vegetardag

1. Oktober var verdens vegetardag!
Selve dagen gikk meg hus forbi, men jeg valgte å kutte ut kjøtt og kylling for 6-7 år siden, og det følger jeg fortsatt.
Jeg syns ikke at dyr skal behandles som ting, men som levende vesener.
Derfor er jeg imot masseproduksjon av dyr for mat.
Selvsagt kunne jeg ha spist økologisk og vilt, men det har bare ikke vært noe behov for meg å spise kjøtt.


Det er ikke alle som klarer å kutte ut biffen på fredagskvelden, og da kan det være en idé å ha en eller flere kjøttfrie dager i uka. På den måten kan du også bidra, uten å forsake veldig mye.
Én kan ikke gjøre alt, men alle kan gjøre noe.



Jeg har fotografert for Dyrebeskyttelsen i mange år, og i forbindelse med deres nye vegetarkampanje har jeg fotografert trimdronningen Kari Jaquesson. Hun ble utfordret til å prøve en "grønn uke", og det gjorde hun!
Dessuten har hun blogget om uka, les hvordan det gikk HER.


Les mer om Dyrebeskyttelsens vegetarkampanje HER.





*-* Jeanette Bækkevold *-*

2 kommentarer:

  1. Hei igjen! Eg kutta kjøt på videregående ein periode, men har ete det etter dette. Men eg har null problem med å avstå? Er vel heller ein vane kva ein et? Flotte bilder!
    Og nydeleg header! Likte den kjempegodt! Lagde eit innlegg i vinter:

    http://draumesidenedelein.blogspot.com/2010/02/vinter-for-seksti-ar-sidan.html

    Veit ikkje om linken fungerer? :) Men, men. Minte meg i alle fall om headeren din :)

    Ha ei vakker veke!
    God klem frå Elin

    SvarSlett
  2. Jeg har også hatt flere grønne uker, som går helt fint. Men mitt sterkeste bidrag til dyrebeskyttelsen er å spise kjøtt og dyreprodukter som er laget med respekt for dyrets ve og vel - helst både mens det lever og når det dør.

    SvarSlett