* Foto * Interiør * Hobby * Mat *

onsdag 3. august 2011

En anderledes sommer

I begynnelsen av sommeren ble det brått stille her på bloggen, og her skal du få se grunnen til det:

Jepp, du ser to, jeg er gravid med tvillinger!
(Ultralydbilde uke 7)

Det har gjort at min vanligvis så energifylte kropp har blitt tappet, de siste seks ukene har jeg ikke gjort stort annet enn å ligge og være dårlig:-) Da blir det ikke mye blogging.
Nå er jeg i min 13. svangerskapsuke, og på bedringens vei.


Tvilling 1, uke 9.

Tvilling 2 (litt sammenklemt til høyre), uke 9.

Som du skjønner begynner nå en ny og spennende tid for meg og min kjære!
Vi har lengtet etter dette i mange år, og det har vært en lang, tøff og kronglete vei. Jeg kan ikke tro at det endelig er min tur til å oppleve dette mirakelet! Hurra!

Tvillingenes ankomst er forventet i begynnelsen av 2012.

* * * *

Ellers har det vært en rar sommer på alle måter.
Hendelsene i Oslo og på Utøya har vel satt oss alle ut.

Min kjære og jeg måtte en tur inn til Oslo for å legge ned roser, og prøve å fordøye det som har skjedd.

Min kjære i Akersgata, like ved regjeringskvartalet. Han parkerte i sidegata du ser i midten av bildet 1 time og 20 minutter før det smalt. Jeg kysset litt ekstra på han den dagen!

Tenk å bli møtt av en vegg av roser! Det er helt fantastisk. Høyblokka i regjeringskvartalet sees i bakgrunnen.

Det var så rørende å se at folk hadde lagt ned roser og blomster overalt.

Og ikke minst var det umulig å gråte en skvett ved blomsterhavet. Jeg trodde aldri jeg skulle se et hav av blomster!
Jeg er så stolt av å være norsk i disse dager, stolt av måten vi har holdt sammen på og viser omsorg for hverandre. Jeg håper vi fortsetter med det fremover.

* * * *

I morgen gjenopptar jeg interiørbloggingen, det ble et litt anderledes innlegg idag.
Ta vare på deg selv og dine!

*-* Jeanette Bækkevold *-*

30 kommentarer:

  1. Å kjære deg nå ble jeg helt rørt her, ikke av rosehavet men av de to miraklene dine! Hjertelige gratulasjoner og jubel og glede. Det var virkelig en fantastisk fin nyhet :) *♥*

    SvarSlett
  2. Gratulerer så masse til dere begge to! Herlig! To søte små mirakler i magen, det er lykke det! Ja det er helt forferdelig det som har hent i oslo og på utøya, nå må vi holde sammen i tykt ut tynt! Nyt de to i magen, og hvis du er i form så sees vi kanskje snart! Klem fra en rørt Solveig!

    SvarSlett
  3. Kjære kjære SØTE deg!!!
    For en fantastisk nyhet!!!

    GRATULERER til dere begge!!
    Også tvillinger da gitt!!!

    HERLIG vennen :)

    SvarSlett
  4. Så utrolig koselig innlegg! Gratulerer med dobbel lykke - for en spennende tid dere har i vente! Stor klem fra cecilie : )

    SvarSlett
  5. Gratulerer så masse med to herlige små spirer i magen :) Så utrolig spennende :)
    Får håpe formen kommer seg.

    klem

    SvarSlett
  6. Gratulerer så masse. Koselig. Ser ut til toegget? Fin plassering har de:) Husk å la deg få lov til å være sliten nå. Ikke stresse av gårde. Du gjør jo allerede en kjempejobb. Gleder meg til å følge utviklingen videre<3

    SvarSlett
  7. Så hyggelig at du har offentliggjort tvillingene på bloggen din. Det er så koselig å fortelle "verden" om en graviditet. Tipper bloggen din kommer til å preges av dette fremover, og samtidig endre litt innhold... :-)

    Håper formen er bra, og at du og Børge nyter sommeren.

    Isak er litt over 3 uker nå, og spiser og legger godt på seg. Vi koser oss med hverandre hver dag, og triller turer i finværet.

    SvarSlett
  8. Og jeg må bare gratulerer før ørtende gang!! For en fantastisk tid du går inn i, Jeanette!

    klem!

    SvarSlett
  9. Gratulerer så mye med de to små i magen =D

    SvarSlett
  10. Næmmen, så fantastisk! Gratulerer så mye med to små på vei! Utrolig morsomt å se ULbilde av to små nurk! Håper formen din bare blir bedre fremover, og husk å ta vare på deg selv! Klem fra Eli.

    SvarSlett
  11. Gratulerer så masse...det er jo bare kjempestas:)
    Håper d greier og kose deg litt...
    klemklem

    SvarSlett
  12. Og så to på en gang! :) Gratulerer! Må vere veldig spennende, men så fantastisk! Fine bilder du deler i dag, sjølv om dei nederste vitnar om alt det triste som også har skjedd... Men eg er enig; det norske folk har imponert meg. Håper berre at instillinga varer. God bedring, håper energien din kjem tilbake!

    God klem,
    E

    SvarSlett
  13. Gratulerer!!! Blir ekstra artig å følge deg på din vei nå!! :)

    SvarSlett
  14. Gratulerer så masse med tvillinger på vei!:))
    Morsomt å se ultralyd bildene:)

    Klem

    SvarSlett
  15. Hei :)
    Jeg er ny leser, som kom over bloggen når jeg gjorde research i sammenheng med settekassen jeg skal lage. Utrolig nydelig blogg med utrolig mye fine tips :)
    Gratulerer så utrolig mye!

    Klem <3

    SvarSlett
  16. Ja det har vært litt av noen uker....
    Men så utrolig rørende å lese om din glede da, gratulerer så masse, og to stykker da gitt, da blir det liv i heimen tenker jeg ;)
    klem victoria

    SvarSlett
  17. Gratulerer så mye!!
    Så fantastisk!! Tenk for en spennende tid du går i møte;)!

    Ja, dramaet 22.juli var helt sprøtt. Der du tok bilde av roseveggen, er utenfor kontoret til mamma. Hun jobber i Departementene, og heldigvis sitter hun ikke i høyblokka...

    Kos deg videre med magen, gleder meg til å følge med i graviditeten!!;)

    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  18. Gratulerer så mye!! Håper formen bedrer seg og at du får fine uker fremover :) Det er bare helt fantastisk å kjenne livet som vokser i magen!!

    Kos deg med den voksende magen!
    klem Carina

    SvarSlett
  19. Gratulerer så mye med tvillinger på vei!:-) Du kan virkelig glede deg. Jeg har tvillingjenter på 9 mnd, og det er så gøy.:-)

    Hilsen fra Lillestrøm

    SvarSlett
  20. Kjære deg ... så utrolig deilig nyhet ! To på vei :))
    Jeg vet mye om det å ha en kronglete vei mot graviditeten... ;) Så jeg ble litt ekstra glad på dine vegne nå! ... håper du får masse energi snart ;) Stor klem !

    SvarSlett
  21. Å så koselig å se at to små nurk ligger å spirer. Gratulerer så masse til dere begge :) Bare å glede seg for tiden som kommer. Livet byr på en ny og menigsfull fase :)
    Klem Chilli Charm

    SvarSlett
  22. Gratulerer SÅ mye Jeanette!! ;) Så stas med to små nurk i magen!Gleder meg til å følge deg videre!
    En utrolig flott reportasje i siste utgave av Bolig Drøm forresten! Nydelig hus ;)

    Klem fra Anette

    SvarSlett
  23. Jeg var innom her i forrige uke, og da jeg så at ingenting hadde skjedd her inne, håpa jeg at det var noe magisk på gang, så det var utrolig hyggelig å komme inn i dag å lese en så fin nyhet! Gratulerer så utrolig masse, med ikke bare ett, men to mirakler :)

    SvarSlett
  24. Gratulerer med tvillinger i magehulen!!!
    Kos dere masse i tiden som kommer og nyt livet som plutselig to barnsmamma!!!

    SvarSlett
  25. Gratulerer så masse ! dere går en herlig tid i møte.. det var ordentlig hyggelig å lese :)

    SvarSlett
  26. Gratulerer så mykje, Jeanette :) Dobbel lykke! Vonar at graviditetskvalmen er på full retur.

    Klem Eli

    SvarSlett
  27. Gratulerer så mye med tvillinger i magen♥
    Jeg ble helt rørt av å se UL bildene av de to - så spennende for dere.

    Masse lykke til!
    Klem fra Vivian

    SvarSlett
  28. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  29. Gratulerer så masse!!! Må være en helt utrolig følelse! Jeg kjenner den følelsen igjen. Har selv 2 tvilling gutter på snart 7 mnd, og det er helt fantastisk! Dere har masse å glede dere til!

    Lykke til!

    Klem

    SvarSlett